Aci x blog ni di'delete'? Maksimum answer no : 20 orang baru x delete.

Thursday, November 4, 2010

Diskusi : Jamuan Kelas

FAAZMI
dot
BLOGSPOT
dot
COM
__________________________________________________________________________________________

2 IBNU QUDAMAH
2010
dot
BLOGSPOT
dot
COM

MENGADAKAN JAMUAN KELAS AKHIR TAHUN 2010

Hari ini , saya , Fatin Athirah Azmi , selaku setiausaha 2 Ibnu Qudamah ingin menyatakan beberapa perkara berkaitan perkara di atas .

2. Tujuan mengadakan jamuan akhir tahun adalah untuk meraikan hari-hari yang dilalui bersama serta mempunyai maksud yang tersirat (??) . Tidak lupa juga sebagai majlis perpisahan .

3. Sebagaimana yang ditetapkan oleh sekolah, berikut adalah butir-butiran yang berkaitan.

Tarikh : 9 November 2010 ( Selasa )
Tempat : 2 Ibnu Qudamah ( Kelas TERRRHIJAU )
Waktu : 8 pagi hingga 12 tengah malam hari

4. Pelbagai aktiviti yang akan disediakan oleh pihak pengurusan 2 Ibnu Qudamah . Antara aktiviti yang akan diadakan ialah :

  • Pertukaran hadiah
  • Cabutan bertuah
  • Sesuatu yang tidak diketahui dan dirahsiakan oleh Sofiah dan Sarah

5. Bagi acara pertukaran hadiah , para pelajar mestilah menyediakan hadiah yang berharga RM5 dan ke atas dan hadiah tersebut hendaklah dibalut dengan suratkhabar sahaja . Nama samaran hendaklah ditulis di atas hadiah tersebut . SEMUA PELAJAR DIWAJIBKAN MEMBAWA HADIAH . Contoh nama samaran ; Kambing Gurun .

6. Bagi cabutan bertuah pula , hanya 10 hadiah disediakan memandangkan masalah ekonomi yang terlalu gawat serta kritis . Hal ini berlaku kerana harga saham menurun baru-baru ini .

7. Untuk acara yang terlalu rahsia dan amatlah rahsia yang dipelopori oleh Sofiah dan Sarah , hendaklah bertanya dengan mereka sendiri kerana saya juga tidak tahu . Namun begitu , disarankan agar tidak bertanya kerana akan dibalas "Rahsia." atau "Adalah tu." oleh mereka berdua .

8. Makanan yang akan disediakan berupa nasi goreng ayam yang berharga RM5 sekepala . Sehubungan dengan itu , para pelajar 2 Ibnu Qudamah dirayu agar membayar harga yang ditetapkan . TOLONGLAH . Saya sebagai setiausaha merayu kepada kalian semua .

9. Seterusnya , minuman yang bakal disediakan berupa minuman seperti sebelum ini iaitu air oren kerana salah seorang pelajar kita iaitu 'Ainul Munirah dikatakan sangat pandai membancuh air tersebut . Oleh sebab itu , para pelajar 2 Ibnu Qudamah dikehendaki membawa air masak sebotol ( atau lebih ) seorang bagi menyempurnakan proses pembikinan air tersebut. Aina Farzana dan Nurul Sofiah , sumber air gula utama , diminta membawa air gula sebanyak beberapa botol .

10. Untuk makluman semua pelajar , duit bagi membayar nasi goreng perlulah dikutip secara berasingan kerana seperti mana yang diberitahu , harga saham telah runtuh baru-baru ini . Masalah ini dipandang serius oleh pihak pengurusan .

11. Kehadiran pelajar pada hari tersebut diwajibkan . Sebarang ketidakhadiran memang tidak akan dikenakan tindakan sama sekali , namun begitu anda sangat digalakkan untuk hadir .

12. Bagi menjaga imej 2 Ibnu Qudamah , anda DILARANG MEMBAWA TELEFON BIMBIT ke sekolah sebagaimana yang telah diberitahu oleh Majlis Perwakilan Pelajar sebelum ini . Diharapkan anda menjadi seorang yang bijak dengan mematuhi peraturan sekolah .

13. Sehubungan dengan itu , semua pelajar perlu memainkan peranan dan mengambil bahagian dalam aktiviti ini .

Sekian, terima kasih .

Yang benar ,

( FATIN ATHIRAH AZMI )
Setiausaha 2 Ibnu Qudamah ,
SMKA Sheikh Abdul Malek .

No comments:

Greeners. :)